مرجع دانلود کتاب
برای بالا آمدن سریع از مرورگر opera استفاده کنید
درباره وبلاگ


ایمیل ما: moridi.1377@gmail.com
تبلیغات وبلاگ

دزبيست

محل تبلیغ شما

ترفندهای اینترنتی | دانلود

خلاصه :
اینترنت (internet) که برگرفته شده از کلمه inter-networking یک شبکه رایانه ای است که شبکه های گوناگون را به یکدیگرمتصل می کند.
به عنوان یک نام مناسب ، اینترنت یک شبکه بین المللی قابل دسترس برای عموم مردم است که شامل رایانه هایی است که بوسیله پروتکل TCP/IP جهت رد و بدل کردن بستههای اطلاعاتی و پروتکل ارتباطی با یکدیگر متصل هستند.
به هر عنوان بزرگترین شبکه از نوع ذکر شده در بالا را اینترنت می نامند. هنر انتصال شبکههای مختلف با استفاده از این روش را internet working مینامند.
بطور معمول ، اینترنت را معمولا با سرویس های مشهور آن مانند world wide web، پست الکترونیک میشناسید ...

دانلود به حجم 1.23 مگابایت



دانلود کتاب 

فشرده سازی با روشی منحصر به فرد

ويندوز XP دو نوع فشرده سازي را در اختيار کاربر قرار مي دهد در روش اول که مطمئنا با آن آشنا هستيد ميتوان با کيلک راست بر روي فايل يا شاخه > انتخاب Send To > انتخاب گزينه Compressed (Zipped) Folder آنرا را فشرده ساخت آنهم با پسوند ZIP

اما روش دوم که خيلي جالبتر و در نوع خود بي همتاست به صورت زير امکان پذير است :

?) سيستم فايلي ويندوز XP بايستي حتما NTFS باشد (اين سيستم فايلي بعد از دو سيستم آشناي FAT و FAT32 بوجود آمده و از سرعت... 



ادامه مطلب ...

ادامه کار با سیستم هنگام از دست دادن هارد دیسک ، خراب شدن ویندوز و ... بدون ناراحتی 

اگر هارد دیسک سیستم شما سوخته است و تا مدتی نمی توانید از کامپیوتر خود استفاده کنید زیاد ناراحت نباشید زیرا بدون هارد دیسک هم می توان از تمام امکانات یک کامپیوتر بهره برد ! سیستم عامل Knoppix نیاز به نصب مستقیم بر روی هارد ندارد و فقط فایلهای راه انداز خود را در حافظه سیستم قرار می دهد .برای استفاده ازاین سیستم عامل کافیست با تغییر در بایوس PC آن را به بوت CD-ROM تغییر دهید از این پس با قرار دادن CD پس از چند لحظه به سیستم عامل Knoppix وارد می شوید .از جمله امکاناتی...



ادامه مطلب ...

پارتیشن بندی هارد دیسک

يد. در اينجا سوالي مبني بر (Save to cmos and exit (Y/N از شما پرسيده مي شود. كليد Y را فشار دهيد دهيد تا سيستم دوباره Restart شود. بعد از Restart سيستم سه پيغام زير ظاهر ميشود:
CD-ROM Start up menu
1.Boot from hard disk
2.Boot from CD-ROM
سپس گزينه 2 را اتنخاب كرده تا سيستم از روي CDبوت شود. بعد از آن پيغام هاي...



ادامه مطلب ...

ایجاد سیستم یکپارچه امنیتی :

با رعایت همه نکات زیر امنیت سیستم شما به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت :

1 ) Active نمودن ویندوز به منظور به روز رسانی ودریافت ونصب خودکار آخرین سرویس پک ها .
دقت کنید مسئله بالا از اهمیت بسیار بالائی برخوردار است ولی کسی به آن توجه ندارد انشاءاله بزودی و بطور مفصل چگونگی اکتیو و آپدیت کردن ویندوز را بطور کامل توضیح خواهیم داد .

2 ) تهیه Backup از فایلها و برنامه های حساس ( در موارد خاص تهیه پشتیبان در چند Hard Disk به صورت لحظه به لحظه و آنی )

3 ) استفاده از برنامه های AUTO RECOVER - این قبیل برنامه ها در صورت صدمه دیدن ویندوز و یا پاک شدن فایلها قادر به بازگرداندن اطلاعات و بازگشت به حالت قبل هستند.

4 ) استفاده از آنتی ویروس AntiVirus وSpy Sweeper و فايروال مناسب و قوی و از آن مهمتر UPDATE روزانه و مرتب آنها
داشتن آخرین نسخه آنتی ویروس موجود در بازار قادر به حل مشکل شما نیست... 



ادامه مطلب ...

 

فارنت : با اینکه چیز زیادی به عرضه رسمی ویندوز ۸ نمانده است و به زودی می توانیم ویندوز ۸ را با آن همه قابلیت های جدید تجربه کنیم این سوال پیش می آید که آیا ما از تمامی امکانات مفید ویندوز فعلیمان استفاده می کنیم؟ در این مقاله قصد داریم ۷ قابلیت عالی ویندوز ۷ را که احتمالاً با آنها آشنا نیستید و یا استفاده از آن را فراموش کرده اید برایتان شرح دهیم.

 



ادامه مطلب ...

فلش رو قبل از safe کردن جدا نکنید! این جمله برای کاربران کامپیوتر خیلی آشناس و اگه زیاد با فلش سر و کار داشته باشین هر روز این حرف رو میشنوین. اما این safely remove دقیقاً چیه؟ وقتی ما این کار رو انجام می دیم چه فرایندی انجام میشه که ضریب ایمنی اطلاعات و عمر فلش رو بیشتر می کنه؟ 



ادامه مطلب ...

دراینجا تقریبا تمامی ویژگی های ویندوز 8را به شما معرفی می کنم ویندوز 8

تمام اپلیکیشن های ویندوز 7، به راحتی روی ویندوز بعدی اجرا خواهند شد.
• اطلاعات مربوط به آپدیت های امنیتی از این پس در پایین راست «صفحه ورود کاربر» قرار خواهند گرفت.
• تسک منیجر جدید ویندوز اپلیکیشن ها را در زمان اکتیو نبودن، به حالت تعلیق در می آورد. (مصرف رم کمتر)
• قابلیتی Reset and Refresh PC کل سیستم را پاک سازی کرده و آن را به حالت اولیه اش باز می گرداند.

 



ادامه مطلب ...

نکاتی برای ساخت بهتر وبلاگ

هیچ قانون سخت و قاطعی برای بوجود آوردن یک وبلاگ وجود ندارد. با رعایت چند نکته وبلاگ نویسان می توانند میزان مقبولیت وبلاگ خود را افزایش دهند. 



ادامه مطلب ...

اگر چیزی را می خواهید فقط یک نظر بدهید 

نحوه افزودن آیکن Computer به صفحه Start و Desktop ویندوز 8
Kasra می‌نویسد:

برخلاف ویندوز 7 که آیکن Computer جهت دسترسی سریع در منوی Start قرار داشت، در ویندوز 8 در صفحه Start این ویژگی وجود ندارد و خبری از آیکن Computer نیست. در صورتی که علاقه‌مند به اضافه کردن این آیکن به صفحه Start و همچنین صفحه دسکتاپ ویندوز 8 خود هستید، در این ترفند به نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت.


برای افزودن آیکن Computer به صفحه Start:
ابتدا (ترفندستان) در قسمت جستجوی موجود در صفحه Start عبارت Computer را وارد نمایید.
اکنون بر روی آیکن آن راست کلیک کرده و گزینه Pin to Start را انتخاب کنید.
با این کار Computer به صفحه Start ویندوز سنجاق خواهد شد.

اما برای افزودن آیکن Computer به صفحه دسکتاپ:
ابتدا بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کرده و Personalize را انتخاب کنید.
از قسمت سمت چپ پنجره‌ی باز شده، بر روی Change desktop icons کلیک نمایید.
در پنجره جدید، گزینه Computer را فعال نموده و بر روی دکمه OK کلیک کنید.
با این کار آیکن Computer را بر روی صفحه دسکتاپ خود خواهید داشت. 

 atige می‌نویسد:

در هنگام مرور صفحات اینترنتی به به تصاویر مختلف متحرک در قالب عکس‌های متحرک، فایل‌های فلش و... برمی‌خوریم که گاهی به دلیل سرعت بالای آن‌ها قادر به مشاهده دقیق محتوای آن‌ها نیستیم. در صورتی که از مرورگر فایرفاکس استفاده می‌کنید با استفاده از این ترفند می‌توانید به سادگی محتویات پنجره‌ی مرورگر را ثابت کرده و به اصطلاح فریز کنید.



ادامه مطلب ...

کارشناسان امنیتی موفق به شناسایی حقه اینترنتی جدیدی برای فریب کاربران فیس بوک و سؤاستفاده از آنها شده اند.



کارشناسان امنیتی موفق به شناسایی حقه اینترنتی جدیدی برای فریب کاربران فیس بوک و سؤاستفاده از آنها شده اند.

این حمله از نوع likejacking بوده و با استفاده از بخشهایی همچون فید سایت های خبری و قابلیت like در سایت فیس بوک صورت می گیرد. برای انجام این حمله، لینکی به یک وب سایت برای کاربران فیس بوک ارسال می شود که ظاهراً حاوی تعدادی عکس از افراد مشهور است، اما به محض کلیک کردن کاربر بر روی این عکسها وی به سایت دیگری هدایت می شود و کدهای مخرب و معیوب بر روی رایانه وی بارگذاری می شوند. این بدافزار بدون اجازه کاربر اظهارنظرها و لینک های دیگر کاربران را نیز لایک می زند که همین مساله زمینه را برای گسترش بیشتر آن فراهم می کند. 

Abolfazl.E می‌نویسد:

ویرایش‌‌گر متن Notepad با تمام سادگی‌‌اش یکی از پرکاربردترین برنامه‌‌های ویندوز از ابتدای عرضه ویندوز تاکنون بوده است. با این وجود، با توجه به سطح نیاز کاربران و همینطور امکاناتی که هر فرد از یک ویرایش‌‌گر متن انتظار دارد، Notepad نمی تواند یک انتخاب کامل برای کاربران حرفه‌‌ای باشد. لذا بسیاری از کاربران از ویرایش‌‌گرهایی نظیر Notepad++ ،Notepad2 و Metapad برای ویرایش متن، سورس فایل‌‌ها و همین طور کدنویسی استفاده می کنند. بدین منظور قصد داریم در این ترفند، 3 روش مفید و جالب را برای جایگزینی ویرایش‌‌گر متن دلخواه‌‌ به جای Notepad ویندوز و استفاده از آن به عنوان ویرایش‌‌گر پیش‌‌فرض ویندوز معرفی نماییم. 



ادامه مطلب ...

virangar65 می‌نویسد:

همان‌طور که می‌دانید آنتی ویروس NOD32 یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای امنیتی در میان کاربران است. اگر شما نیز از این نرم‌افزار استفاده می‌کنید حتماً با پنجره‌ی Warning - Threats Found برخورد داشته‌اید. این صفحه، پس از اسکن کامپیوتر توسط برنامه، لیستی از فایل‌های مشکوک کشف شده توسط نرم‌افزار نمایش داده می‌شود و کاربر این امکان را دارد تا برای هر فایل مشکوک یک تصمیم بگیرد، از جمله پاک‌سازی فایل و یا حذف آن. گاهی اوقات فایل‌های کشف شده توسط این نرم افزار به قدری زیاد است که مشخص کردن وضعیت تک‌تک آن‌ها وقت‌گیر است. در این ترفند قصد داریم روشی را بازگو نماییم که با استفاده از آن می‌توانید مشخصه تمام فایل‌ها را به صورت یکجا تغییر دهید و برای همه‌ی فایل‌ها یک تصمیم یکسان بگیرید 



ادامه مطلب ...

Ghaioom می‌نویسد:

نرم‌افزار Media Player Classic یکی از نرم‌افزارهای قدیمی پخش فایل‌های صوتی و تصویری است که در عین سادگی، قابلیت‌های کاربردی را برای مشاهده فیلم و همچنین پخش موزیک در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نسخه‌های جدید این نرم‌افزار رایگان در حال حاضر با نام Media Player Classic - Home Cinema منتشر می‌شود. در این نرم‌افزار به هنگام پخش ویدیو، مدت زمانی که از آن سپری شده است به طور پیش‌فرض درج می‌گردد. در این ترفند به معرفی نحوه نمایش زمان باقی‌مانده از ویدیو در Media Player Classic خواهیم پرداخت. 



ادامه مطلب ...


 

arsenal-champion می‌نویسد:

اگر اهل دانلود فایل‌های ویدیویی نظیر فیلم و سریال از اینترنت باشید حتماً می‌دانید که اینگونه‌ فایل‌ها معمولا به صورت تکه تکه شده شامل چند فایل فشرده بر روی اینترنت قرار می‌گیرند و پس از دانلود آن‌ها بایستی آن‌ها را با یکدیگر ادغام کرد. اما مشکلی که در این خصوص وجود دارد این است که تا زمانی که تمامی فایل‌های تکه تکه شده را دانلود نکنید و در آخر آن‌ها را به هم متصل نکنید، امکان مشاهده فایل‌های ویدیویی را ندارید. اما در این ترفند قصد داریم به معرفی نکته‌ای بپردازیم که با رعایت آن در نرم‌افزار WinRAR می‌توانید تنها با دانلود قسمت اول فایل تکه شده (Part 1) فشرده، پیش‌نمایشی از دقایق ابتدایی فایل ویدئویی را مشاهده کنید و سپس اقدام به دانلود سایر فایل‌های فشرده تکمیلی نمایید. 



ادامه مطلب ...

رمز گذاری یك فایل یا فولدر


در ویندوز XP می توانید فایلها یا فولدرها را رمز گذاری كنید تا افراد دیگری كه از كامپیوتر شما استفاده می كنند حتی اگر مجوزهای لازم برای دسترسی به آنها را داشته باشند نتوانند از آن فایلها سر در بیاورند. فرایند رمز گذاری ساده است. س از رمز گذاری یك فایل یا فولدر، می توانید بطور معمول به استفاده از آن ادامه دهید. اما اگر بخواهید آن را با افراد دیگر به اشتراك بگذارید یا برای استفاده خودتان روی كامپیوتر دیگری ببرید، باید ابتدا آن را رمز گشایی كنید. 



ادامه مطلب ...

پرینتر یا چاپگر، یکی از قطعات جانبی کامپیوتر است که امروزه اهمیت خاصی پیدا کرده است و وجودش برای هر کاربر به یک التزام تبدیل شده است. در بازار نیز پرینترهای مختلفی با مدل‌ها و قابلیت‌های مختلف وجود دارد. اما در صورتی که پرینتر با هر نوع و خاصیتی دارید بایستی نحوه استفاده بهینه از آن را نیز بدانید. هم‌اکنون قصد داریم تا چهار ترفند کاربردی و آسان پیرامون چاپ بهینه با پرینتر را برای شما مطرح کنیم. 



ادامه مطلب ...

ترفند

غير فعال کردن ويزارد Desktop Cleanup (در ويندوز XP)
بطور پيش فرض ويندوز هر 60 روز ويزارد Desktop Cleanup را براي حذف آيتمهاي و ميانبر هاي بي استفاده Desktop فعال مي کند . اين تنظيمات اجراي اتوماتيک اين فرايندراغير فعال مي کند.
رجيستري را باز کرده و کليد زير را در آن پيدا کنيد . HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorer
DesktopCleanupWiz
يک مقدار DWORD جديد ايجاد کرده و نام "NoRun" را به آن بدهيد. سپس مقدار آن را برابر با تعداد اسناد اخيري کنيد که مايل به نشان دادن آنها هستيد .
از رجيستري خارج شويد و براي اعمال تغييرات ممکن است نياز به راه اندازي مجددا سيستم و يا Log off آن داشته باشيد !

--------------------------------------------------------------------------------
 

برای دیدن به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

ترفند شماره 50



فعال کردن آيکون Scheduled Tasks (در ويندوز ME)
اين حالت به شما امکان مي دهد تا سيستمتان را به نحوي ساختار بندي کنيد که آيکون Scheduled Tasks در نوارا ابزار ويندوز ME ديده شود .
رجيستري را باز کنيد. و کليد زير را در آن بيابيد .
HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\image\ShellEx\
ContextMenuHandlers\ShellImagePreview]
مقدار "(Default)" را پاک کنيد تا عمل پيش نمايش تصاوير غير فعال شود .براي برگشت به وضعيت سابق مي توانيد مقدار "{e84fda7c-1d6a-45f6-b725-cb260c236066}" را براي آن تعيين نمائيد.
از رجيستري خارج شويد. تغييرات فورا در ويندوز اعمال مي شود .

--------------------------------------------------------------------------------

 برای دیدن به ادامه ی مطلب بروید



ادامه مطلب ...

ترفند شماره37

از کار انداختن error reporting اکس پي

ويندوز اکس پي نسبت به ويندوز هاي ما قبل خود پايدار تر است اما باز هم برنامه ها در آن گاهي دچار ضربه ميشوند مايکروسافت براي اينکه به علل اين ضربه ها پي ببره پس لز ضربه ها طي يک پيام از کار بر ميخواهد که انها را به مايکروسافت از طريق ايميل گزارش دهند آيا هر بار که برنامه اينترنت اکسپلورر يا فتوشاپ دچار ضربه ميشوند .حوصله داريد ضربه رو به مايکروسافت گزارش بدهيد اگر از کليک کردن روي دکمه ي dont send email خسته شده ايد اين خصوصيت را غير فعال کنيد با کليد زاست روي ماي کامپيوتر و انتخاب پراپرتيس پپنجره ي system proprties را باز کنيد در صفحه ي advanced روي دکمه ي eror reporting کليک کنيد اين کار به شما امکان ميدهد که گزارش خطا را غير فعال کنيد disable error reporting يا آن را فقط براي خطاهاي ويندوز با بعضي از برنامه ها فعال کنيد .

--------------------------------------------------------------------------------
 

برای دیدن به ادامه ی مطلب بروید



ادامه مطلب ...

ترفند شماره 15

بدون دسك تاپ:

به زير كليد زير برويد:

[HKEY_USERS\_DEFAULTSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]

و يك مقدار باينري به نام NoDesktop بسازيد و به آن مقدار 01 بدهيد.

دسك تاپ غير فعال:

به زير كليد زير برويد:

[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer]

و يك مقدار DWORD به نام NoActiveDesktop بسازيد و براي فعال كردن آن مقدار صفر و براي غير فعال كردن آن مقدار يك بدهيد.

--------------------------------------------------------------------------------

ترفند شماره 16

پيغامي قبل از ورود به ويندوز:

اگر ميخواهيد هر بار كه ويندوز شروع به كار ميكند , پيغام هشدار , راهنمايي , خوش آمد گويي و ... را بدهد , به زير كليد زير برويد:

[HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionWinlogon]

و دو مقدار رشته اي به نامهاي LegalNoticeCaption وLegalNoticeText بسازيد.به LegalNoticeCaption نام كادر پيغام و به

LegalNoticeText متني كه دوست داريد نمايش داده شود را بنويسيد

--------------------------------------------------------------------------------
 

برای دیدن به ادامه ی مطلب بروید



ادامه مطلب ...

ترفند شماره 1

نمايش سازندگان ويندوز Me و 98

را انتخاب نماييد Properties كليك راست كنيد وگزينه Desk Top براي اين منظور روي

گزينه د3ِِِ Screen Saver Name رفته و در قسمت Screen Saver سپس رويه زبانه

تغيير دهيد volcano آن را به Text را كليك كرده و Settings را انتخاب كنيد دكمه Text

--------------------------------------------------------------------------------
 

برای دیدن به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

برنامه ی notepad را باز کرده و این خط را در آن copy و paste کرده و آن را ذخیره نموده و بعد فایل را با آنتی ویروس خود اسکن کنید نتیجه جالب است

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}

این یک فایل برای تست آنتی ویروس هاست .

 

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 249
بازدید دیروز : 29
بازدید هفته : 249
بازدید ماه : 497
بازدید کل : 110215
تعداد مطالب : 420
تعداد نظرات : 61
تعداد آنلاین : 1